دسته‌بندی نشده

۵۰ نوع سالاد برای هر فصل و هر ذائقه

انواع سالاد

شما با هر سن و جنس و ذائقه ای که باشید می‌توانید از هواداران انواع سالاد مثل سالاد سبزیجات ، سالاد الویه ، سالاد مرغ ، سالاد ماکارانی یا تمام سالادها با انواع سسها و چاشنی هایی باشید که در تمام دنیا تهیه و سرو می‌شوند. در این نوشتار هم با ما همراه باشید تا شما را با بهترین و خوشمزه ترین انواع سالاد آشنا کنیم. این شما و این ۵۰ نوع سالاد ساده با طرز تهیه برای هر فصل و هر ذائقه!

۱. سالاد ماکارونی

۱/۲ فنجان مایونز، ۳ قاشق غذاخوری خامه‌ی ترش، خردل خشک، شکر، سرکه سیب، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. ترکیب حاصل را به ماکارونی پخته شده، کرفس خرد شده و پیاز قرمز و جعفری اضافه کنید.

۲. سالاد سزار

سیر خردشده و ماهی آنچوی، آب لیمو، سس وسترشر، نمک، فلفل و یک زرده تخم‌مرغ را با هم در دستگاه مخلوط کنید. سپس در حالی که میکسر هنوز روشن است، به آرامی ۱/۴ فنجان روغن زیتون اضافه کنید. سپس کاهو را اضافه کنید؛ و در نهایت روی سالاد پارمسان و کروتن (نان خشک مکعب شکل- مترجم) بریزید.

۳. سالاد گوجه فرنگی و نعنا

گوجه‌فرنگی هرلوم خردشده را با نمک، فلفل و شالت خرد شده مخلوط کنید؛ ۵ دقیقه کنار بگذارید و سپس روی آن نعناع تازه بپاشید؛ برای چاشنی این نوع از انواع سالاد از روغن زیتون و سرکه سفید استفاده کنید.

۴. سالاد گوجه فرنگی و هلو

گوجه‌فرنگی و گوشت هلو را با برش‌های پیاز قرمز مخلوط کنید. سپس مقداری سرکه سیب و روغن زیتون به آن اضافه کنید؛ روی سالاد کمی شکر، نمک و فلفل بپاشید.

۵. سالاد ماهی تن

لوبیای سفید، کبر، ترشی قارچ، کرفس و زیتون را با هم مخلوط کنید؛ خردل، آب لیمو، نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید. در نهایت گوجه‌فرنگی گیلاسی و ماهی تن حاوی روغن را با سالادتان ترکیب کنید.

۶. سالاد سبزیجات مختلف

۱ بخش آب لیمو را با ۳ بخش روغن زیتون، نمک و فلفل مخلوط کنید. ترکیب حاصل را به کرفس، ریحان، پیاز کوهی، قارچ و کاهو اضافه کنید.

۷. سالاد تخم‌مرغ

مایونز، خردل دیژیون، شوید و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید تا سس سالاد آماده شود. تخم‌مرغ آب‌پزی را که خوب سفت شده و خردشده را با ترشی خیار خرد شده مخلوط کنید و سپس سس را اضافه کنید.

۸. سالاد هویج تند

هویج رنده شده و سیر خرد شده را در ۱/۴ فنجان آب داخل مایکروویو بگذارید تا نرم شوند. سپس آن را صاف کنید؛ در نهایت سیر و هویج را با آب لیمو، روغن زیتون، نمک، تراشه‌های فلفل قرمز و جعفری مخلوط کنید.

۹. سالاد ژامبون

برای تهیه این نوع از انواع سالاد ژامبون را خرد و سرخ کنید؛ سپس آن را با سرکه سیب، خردل دیژیون، روغن زیتون، نمک و فلفل مخلوط کنید. برگ‌های کاهو سبزیجات خرد شده را به ترکیب اضافه کنید. در نهایت روی سالاد، ژامبون و تخم‌مرغ آب‌پز بریزید.

۱۰. سالاد لوبیا چشم بلبلی

آب لیمو را با سیر خرد شده، زیره‌ی سبز، نمک، شوید و یک قاشق بزرگ روغن زیتون مخلوط کنید. ترکیب حاصل را به لوبیا چشم‌بلبلی، فلفل هالاپینو و گوجه‌فرنگی، پیاز قرمز و آووکادوی خردشده اضافه کنید و هم بزنید.

۱۱. سالاد تن ماهی و ادویه کاری

۱ قاشق غذاخوری پودر کاری را در روغن نباتی تفت بدهید؛ کمی صبر کنید تا سرد شود. سپس آن را با مایونز، آب لیمو، نمک و فلفل مخلوط کنید. در نهایت ترکیب حاصل را با کنسرو ماهی تن، تکه‌های پیاز قرمز، گشنیز و کشمش طلایی ترکیب کنید.

۱۲. سالاد پرتقال با موتزارلا

برای آماده کردن این نوع از انواع سالاد  موتزارلا و برش‌های پرتقال را با ریحان مخلوط کنید. روی ترکیب روغن زیتون بریزید؛ در نهایت به عنوان ادویه به سالادتان نمک و فلفل اضافه کنید.

۱۳. سالاد سه لوبیا

۱/۳ فنجان سرکه سیب، شکر و روغن نباتی (۱/۴ فنجان از هر کدام) و نمک را بجوشانید. ترکیب حاصل را روی لوبیا سبز، ‌لوبیا سفید و لوبیا قرمز و برش‌های پیاز قرمز بریزید؛ اجازه بدهید ۱ ساعت بماند تا مزه‌دار شود. سالاد را با نمک و فلفل مخلوط کنید؛ در نهایت روی آن جعفری بریزید.

۱۴. سالاد سه رنگ

۱ قسمت سرکه‌ی بالزمیک را با ۳ قسمت روغن زیتون و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را روی مخلوط شابانک، کاسنی فرنگی و کاسنی قرمز بریزید.

انواع سالاد ۱۵: پنیر و اسفناج

برای تهیه این نوع از انواع سالاد ۱ قسمت سرکه‌ی قرمز، را با ۳ قسمت روغن گردو، شالت، نمک و فلفل مخلوط کنید. سپس آن را به ترکیب اسفناج، پنیر بز و گردو اضافه کنید.

۱۶. سالاد خیار یونانی

برش‌های پیاز قرمز، خیار خرد شده، زیتون کالاماتا، کرفس و شوید را با هم مخلوط کنید. سپس روغن زیتون و آب لیمو روی سالاد بریزید؛ در نهایت مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

۱۷. سالاد سیب‌زمینی و ادویه کاری

مایونز را با سرکه سیب، پودر کاری و سس داک یا پرتقال مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را روی سیب‌زمینی شیرین کبابی، کرفس، پیازچه و شوید بریزید. در نهایت روی سالاد نمک و فلفل بپاشید.

۱۸. سالاد زرد

مقداری ذرت را همراه با برش‌های کدوی زرد در روغن زیتون بخوابانید. سپس انگور زرد، ریحان، نمک و فلفل را به ترکیب اضافه کنید.

۱۹. سالاد تخم‌مرغ با لوبیا

لوبیا سبز را با تربچه‌ی خردشده و تخم‌مرغ آب‌پز سفت مخلوط کنید. مقداری روغن زیتون روی ترکیب بریزید؛ درنهایت کمی نمک و فلفل به سالاد اضافه کنید.

۲۰. سالاد هندوانه و پنیر فتا

۱ قسمت سرکه سفید را با ۳ قسمت روغن زیتون و نمک و فلفل مخلوط کنید. سپس آن را به ترکیب شابانک، تکه‌های پیاز قرمز، مکعب‌های هندوانه، تکه‌های پنیر فتا، زیتون سیاه و پونه‌ی کوهی (اورگانو) تازه اضافه کنید.

۲۱. سالاد چغندر

۱/۲ فنجان روغن نباتی را با ۲ قاشق غذاخوری شکر، مقداری آب لیمو، خردل خشک، نمک، پیاز خرد شده و ۱ قاشق غذاخوری شاهدانه مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی چغندر تفت داده‌شده و پنیر بز بریزید.

۲۲. سالاد کرفس

کرفس و پیاز قرمز خردشده را با تکه‌های سوپرساتا مخلوط کنید. سپس آب لیمو و نعناع، ​​ریحان، یک قاشق بزرگ روغن زیتون، نمک و فلفل را به ترکیب اضافه کنید؛ مقداری پنیر پارمزان روی سالاد بریزید.

۲۳. سالاد مرغ و انبه

۱ قاشق غذاخوری آب لیمو آب و به همین میزان عسل، مقداری زنجبیل رنده‌شده و ۱/۴ فنجان روغن زیتون را هم بزنید؛ ترکیب حاصل را روی مرغ کبابی خردشده، مسکلون و انبه‌ی برش‌خرده بریزید.

۲۴. سالاد اورزو و کدو

کدو سبز، کدوی زرد و پیازچه را در روغن زیتون تفت بدهید تا نرم شوند. سپس اورزوی پخته ، جعفری، شوید، پنیر بز، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید.

۲۵. سالاد سبز آب انگور

۱ قسمت آب انگور را با ۳ قسمت روغن زیتون و نمک و فلفل مخلوط کنید. سپس آن را به کاهوی بوستون اضافه کنید.

۲۶. سالاد سبزی شاهی و میوه

تکه‌های هلو و مکعب‌های هندوانه  را با شاهی آبی مخلوط کنید. سپس روغن زیتون و آب لیمو را به آن اضافه کنید؛ در نهایت کمی نمک و فلفل روی سالاد بپاشید.

۲۷. سالاد کاب جنوب غربی

مایونز و باترمیلک را به مقدار مساوی با سس تند، گشنیز، پیازچه، پوست پرتقال، سیر و نمک پوره کنید. و ترکیب حاصل را روی کاهو، آووکادو و جیکامای خردشده، تکه‌های پرتقال و پنیر ریز خرد شده بریزید.

۲۸. تاپای نخودفرنگی

نخود فرنگی، کبر و زیتون سبز را با چوریزوی ​​خرد شده، کرفس، پیاز قرمز، جعفری و پرتقال مخلوط کنید. سپس روغن زیتون، نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید؛ در نهایت روی آن پنیر منچگو بریزید.

۲۹. پاستا کاپرزه

فوسیلی پخته شده سرد، موتزارلای رنده شده، گوجه‌فرنگی خردشده، ریحان، آجیل کاج بوداده و سیر خردشده را با هم مخلوط کنید؛ سپس ترکیب را با نمک و فلفل هم بزنید.

۳۰. کارپاچیوی گرمک

گرمک را به صورت خیلی نازک برش بزنید. روی آن روغن زیتون و آب لیمو بریزید؛ در نهایت مقداری فلفل و پنیر ریکوتا روی کارپاچیو بپاشید.

۳۱. سالاد پانزانلا

تکه‌های گوجه‌فرنگی را در روغن زیتون، سرکه‌ی قرمز، سیر، نمک و فلفل بگذارید. اجازه بدهید به مدت ۱۰ دقیقه بماند تا مزه‌دار شود. نان بیات را ۵ دقیقه در آب بگذارید؛ سپس آن را صاف کنید، و با گوجه‌فرنگی مخلوط کنید. پیاز قرمز خرد شده، کرفس و سبزیجات تازه را نیز به ترکیب گوجه و نان اضافه کنید.

۳۲. سالاد میسو توفو

یک و نیم سانت زنجبیل تازه را در مخلوط کن خرد کنید؛ سپس آن را همراه با ۳ قاشق غذا خوری میسو، ۲ قاشق غذا خوری آب، ۱ قاشق غذا خوری سرکه‌ی برنج، مقداری سس سویا و خمیر چیلی پوره کنید. پوره را با ۱/۲ فنجان روغن بادام زمینی میکس کنید. ترکیب حاصل را روی اسفناج‌های كوچك و توفو بریزید.

۳۳. سالاد خرچنگ فنجانی

گوشت خرچنگ را با کرفس، پیاز کوهی و ترخون مخلوط کنید. بعد مایونز، خامه‌ی ترش، آب لیمو و خردل را به ترکیب اضافه کنید؛ وقتی سالاد آماده شد آن را در برگ‌های کاهو سرو کنید.

۳۴. سالاد تربچه ژاپنی

یک لایه از تربچه را با پیازچه و برگ‌های کوچک اسفناج مخلوط کنید. سرین، سرکه‌ی برنج، سس سویا، زنجبیل رنده‌شده، نمک و کنجد و روغن گیاهی را برای مزه‌دار کردن ترکیب با هم مخلوط کنید و بعد به آن اضافه کنید.

۳۵. سالاد انبه و جیکاما

انبه و جیکامای خردشده را با پیاز قرمز، تربچه و گشنیز مخلوط کنید؛ مقداری زیره، نمک و فلفل کاین به ترکیب اضافه کنید. در نهایت روی سالاد روغن زیتون و آب لیمو بریزید.

۳۶. تبوله با آجیل کاج

بلغور پخته شده، آجیل کاج بوداده، آب لیمو، پیازچه، روغن زیتون، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. گوجه فرنگی خردشده، نعناع و جعفری را اضافه کنید.

۳۷. سالاد قزل‌آلای دودی

۱ قسمت سرکه سیب را با ۳ قسمت روغن زیتون، شالت زرد، هویج، خردل دیژون، عسل، نمک و فلفل مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را روی ماهی قزل‌آلای دودی، سیب خردشده و چغندر و شابانک بریزید.

۳۸. سالاد امبروسیا

شیر نارگیل را با پوست پرتقال رنده‌شده و وانیل مخلوط کنید. سپس حبه‌های برش‌خرده‌ی انگور، نارنگی و سیب خرد شده را به آن اضافه کنید؛ روی سالاد را با مقداری نارگیل بوداده و گردو تزئین کنید.

۳۹. سزار نان ذرت

نان ذرت خردشده به شکل مکعب را با کره‌ی ذوب‌شده، نمک و فلفل کاین روی یک کاغذ روغنی مخلوط کنید. در دمای ۴۰۰ درجه، به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه آن را بپزید. کاهو و گوجه‌فرنگی خرد شده را با سس سزار (شماره‌ی ۹ را ببینید) مخلوط کنید؛ سپس‌ نان‌های ذرت را روی آن بریزید.

۴۰. سالاد ترد خامه‌ای

مایونز را با سرکه سیب و دانه‌های زیره مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را به کلم خرد شده، پیازچه و برش‌های سیب سبز، ژامبون پخته و خرد شده، نمک و فلفل اضافه کنید.

 ۴۱: سالاد برنج یونانی

روغن زیتون، آب لیمو، نمک و فلفل فرنگی را مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را با خیار و گوجه‌فرنگی خرد شده، پیازچه، جعفری، شوید، نعناع و پوست لیمو مخلوط کنید برنج پخته و کمی سس تند به ترکیب اضافه کنید. در نهایت روی سالاد را پنیر فتا بریزید.

۴۲. سالاد میموسا

کاهو را با سس وینگرت (۱ قسمت سرکه، ۳ قسمت روغن زیتون، سبزیجات خردشده) مخلوط کنید. یک تخم‌مرغ آب‌پز سفت‌شده را از رنده‌ی ریز رد کنید تا کاملا ریز شوند و میموسای تخم‌مرغ آماده شود. تخم‌مرغ را روی سالاد بریزید.

۴۳. سالاد والدورف کلاسیک

۱/۲ فنجان مایونز و ۲ قاشق غذاخوری خامه‌ی ترش را با پیاز کوهی، جعفری، پوست لیمو و آب میوه، شکر و فلفل مخلوط کنید. در نهایت سیب خرد شده، کرفس و گردو را به ترکیب اضافه کنید.

انواع سالاد ۴۴: سالاد وِج

۱ فنجان مایونز و یک فنجان بلو چیز را با نصف فنجان باترمیلک، ۱ شالت، پوست لیمو، سس ووسترشر، جعفری، نمک و فلفل را پوره کنید. ترکیب حاصل را روی تکه‌های کاهو پیچ بریزید. در نهایت روی سالاد میموسای تخم‌مرغ (شماره‌ی ۴۲) و ژامبون خرد شده بریزید.

۴۵. ​​سالاد گوشت گاو کبابی

سرکه سیب و خردل عسلی را هر کدام به میزان ۲ قاشق غذاخوری با نمک، فلفل و ۱ فنجان روغن فندق مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی برش‌های کاسنی فرنگی، هلوی خردشده و گوشت گاو کبابی بریزید؛ در نهایت مقداری بلو چیز و فندق روی سالاد بگذارید.

 ۴۶: سالاد سیب‌زمینی آمریکایی

مایونز را با جعفری و خردل مخلوط کنید. ترکیب حاصل را به سیب‌زمینی آب‌پز و کرفس و پیاز قرمز برش خورده اضافه کنید. تخم‌مرغ پخته و ریز خرد شده را آرام به سالاد اضافه کنید. در نهایت نمک و فلفل بزنید.

۴۷. سالاد ترب ژاپنی

۳ قسمت سرکه‌ی برنج را با ۱ قسمت روغن بادام زمینی، زنجبیل و سیر خرد شده، سس چیلی آسیایی، نمک و شکر روی حرارت متوسط بگذارید تا آرام بجوشد. ترکیب حاصل را با ترب ژاپنی خلالی خردشده، کاهوی چینی و پیازچه مخلوط کنید؛ اجازه بدهید خنک شود و بعد سرو کنید.

۴۸. سالاد اسپانیایی فلفل قرمز شیرین

پیازچه را گریل و سپس خرد کنید. سپس آن را با زیتون، فلفل قرمز شیرین، بادام، سرکه شری، پودر پاپریکای دودی و کاهو ترکیب کنید. تکه‌های ضخیم نان را گریل کنید؛ روی‌شان سیر بمالید، تکه تکه کنید و به سالاد اضافه کنید.

 ۴۹: سیب آسیایی

سرکه‌ی برنج و آب لیمو را با نمک، شکر و سس ماهی مخلوط کنید. سپس جیکاما و سیب، پیازچه‌ی خردشده و نعناع را به ترکیب اضافه کنید و هم بزنید.

۵۰. کریول لوبیا سبز

لوبیا سبز نازک و ترد را با تکه‌های پیاز قرمز مخلوط کنید. سپس کریول خردل، سرکه قرمز، روغن زیتون، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *