دسته‌بندی نشده

غذاهای خیابانی معروف جهان

ایده غذاهای خیابانی در ابتدا بیشتر اقشار کم‌ درآمد جامعه و کارگرهای روزمزد را مورد هدف قرار داده بود اما رفته‌رفته این نوع از غذاها به خاطر لذیذ بودن، صرف زمان بسیار کم برای آماده شدن و درعین‌حال تازه بودن، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. این روزها خوردن غذاهای خیابانی هر کشور برای هر توریستی جالب‌ توجه است چون می‌توان طعم واقعی غذاهای محلی را با قیمتی بسیار مقرون ‌به ‌صرفه‌تر در این مکان‌ها چشید. در ادامه‌ی این مطلب، چند مورد از بهترین غذاهای خیابانی در سراسر دنیا را که بیشتر در دکه‌ها پخته و عرضه می‌شوند را مرور می‌کنیم تا اگر روزی گذرتان به این کشورها افتاد، به‌طور حتم به‌عنوان تجربه‌ای ناب از سفرتان از این غذاها بچشید.

بانکوک، تایلند

غیر ممکن است که در سفر به بانکوک بتوانید از غذاهای خیابانی بگذرید. در بانکوک از صبحانه گرفته تا شام، می توانید خوشمزه ترین وعده ها را در خیابان پیدا کنید. برای صبحانه می توانید با شیر سویا و توفو از خودتان پذیرایی کنید، مرغ و پلو را برای نهارتان انتخاب کنید و برای شام از خوردن انواع نودل و کباب لذت ببرید.

توکیو، ژاپن

توکیو بیشتر از هر مقصد دیگری در دنیا، شهر رستوران های لوکس و ۵ ستاره است. اما تنوع غذایی ژاپن معمولا دست کم گرفته می شود و بیشتر افراد آن را فقط با سوشی می شناسند. در سفر به توکیو بهترین کار امتحان کردن غذاهای گریل شده است. مواد غذایی تازه و گریل شده در توکیو بسیار معروف اند. این غذاها با نوع خاصی از ذغال گریل می شوند که می تواند با حرارت بالا مواد غذایی را به سرعت بپزد و خاصیت آن ها را حفظ کند. البته که در این غذاهای خیابانی می توانید سوشی هم پیدا کنید، اما گوشت و سبزیجات گریل شده، پر طرفدار ترین غذاهای خیابانی این شهر هستند.

استانبول، ترکیه

سیمیت احتمالا شناخته شده ترین غذای خیابانی ترکیه است. اما در شهر استانبول می توانید غذاهای خوشمزه ی دیگری را هم پیدا کنید. افراد زیادی از سراسر ترکیه به این شهر مهاجرت می کنند و به دنبال غذاهای سریع و خوشمزه ی خیابانی اند. دوروم یا کباب لقمه یکی از همین غذاهای خوشمزه است که می توانید در استانبول امتحان کنید. این غذا را هم می توانید در رستوران های خوب شهر پیدا کنید و هم اینکه در غرفه های غذای خیابانی، یک دوروم هوس انگیز را امتحان کنید. لهمجون یا پیتزای ترکی را برای شام نوش جان کنید و یادتان باشد بستنی ترکی مخصوصا نوع پسته ای آن را از دست ندهید.

پاریس، فرانسه

غذا خوردن در پاریس، به تنهایی می تواند تجربه ای مفرح و لذت بخش باشد. شهری که خوشمزه ترین غذاها را عرضه می کند و بهترین رستوران ها را دارد. اما در روزهای سرد و بارانی پاریس، هیچ چیز بیشتر از شاه بلوط تفت داده شده نمی چسبد. این شاه بلوط ها را می توانید در خیابان های پاریس پیدا کنید. از هوای شاعرانه ی پاریس و یک وعده ی گرم و خوشمزه نهایت لذت را ببرید. در سفر به شهر پاریس امکان ندارد بتوانید از امتحان کردن کرپ های خوشمزه ی آن بگذرید. این کرپ ها را در بیشتر رستوران ها می توانید پیدا کنید اما بهتر نوع خیابانی آن را امتحان کنید. کرپ گندم سیاه با پنیر گرویر، گوشت و تخم مرغ، یکی از بهترین انواع کرپ است که می توانید در خیابان های پاریس پیدا کنید.

مکزیکو سیتی، مکزیک

خیلی از توریست ها در سفر به مکزیکو سیتی در انتخاب غذا دچار مشکل می شوند و نمی دانند باید چه غذاهایی را انتخاب کنند. غذاهای مکزیک تجربه ی کاملا متفاوتی هستند. حتی در ارزان ترین غرفه های غذای خیابانی هم می توانید یک تاکوی خوشمزه به همراه ترتیلا و گوشت گریل شده پیدا کنید. می توانید به تورهایی مثل تور غذای مکزیکی بروید و از خوشمزه ترین غذاهای مکزیکی لذت ببرید. از ماسا برای صبحانه گرفته تا تاکوهای شبانه، شهر مکزیکو سیتی شما را به تجربه ی متفاوتی از شکم گردی دعوت می کند.

مراکش، مراکش

عطر غذا، خیابان های شهر مراکش را پر کرده است. شهری که نمونه اش را نمی توانید در جای دیگری پیدا کنید. شهر مراکش یعنی غذای خیابانی! عصر ها، جمعیت زیادی در میدان جم الفنا جمع می شوند تا از غذاهای خوشمزه ی خیابانی بچشند. در این غرفه ها از آب پرتقال تازه گرفته تا سوپ حلزون را می توانید پیدا کنید. در غرفه های غذای خیابانی مراکش، برای هر سلیقه ای غذا وجود دارد و مطمئنا دست خالی از آن بر نمی گردید. یکی از خوشمزه ترین اسنک هایی که می توانید امتحان کنید، ملویی است که نوعی پنکیک مراکشی محسوب می شود. مراکشی ها علاقه ی زیادی هم به شیرینی دارند و این باعث شده تا بتوانید خوشمزه ترین و رنگی ترین شیرینی ها را در این شهر پیدا کنید.

بمبئی، هند

غذاخوری های منطقه محمد علی، نشانه و علامتی ندارند، اما جمعیت زیادی که در گوشه و کنار آن جمع شدند به شما نشان می دهند که کجا باید دنبال خوشمزه ترین های این شهر باشید. در بمبئی می توانید از خوردن بریانی خوشمزه ی هندی، انبه ی شیرین و کباب های مختلف و هیجان انگیز لذت ببرید. اگر به دنبال اسنک های سریع و خوشمزه هستید، حتما وادا پاو را امتحان کنید. وادا پاو نوعی اسنک های گرد و لذیذ هستند که ماده ی اصلی آن ها سیب زمینی پخته شده است. در این شهر خودتان را برای خوردن تند ترین غذاها آماده  کنید.

رم، ایتالیا

غذای ایتالیایی بسیار فراتر از مرز های خودش شهرت و طرفدار دارد. و این موضوع باعث شده تا دستور اصیل غذاهایش را تنها در همین کشور پیدا کنید. اگر به دنبال یک پیتزای اصیل و خوشمزه ی ایتالیایی در رم هستید، حتما به Pizzarium در نزدیکی واتیکان بروید. اما به طور کلی در هر نقطه ای از این شهر می توانید بهترین پاستاها و پیتزاها را امتحان کنید. یادتان باشد تجربه ی امتحان کردن اسپرسوی ایتالیایی و نان های سنتی را کافه های دنج رم از دست ندهید.

ایران، تهران

تهران پایتخت کشور عزیزمان هم همیشه پذیرای مهمانان و گردشگران بسیار زیادی است از این رو برخی مکان ها برای ارائه غذاهای خیابانی وجود دارند.

شکم کردی و غذا خوردن یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری هر شهر یا محله ای است. بد نیست بدانید که برای غذا خوردن حتما لازم نیست به رستوران های مجلل و گران قیمت بروید. این روزها در بیشتر مکان‌هایی که برای تهیه و ارائه غذا تعبیه شده اند به عنوان استریت فود یا غذاهای خیابانی نام برده می شود.

ازجمله غذاهای خیابانی معروف تهران می توان به دل و جگر، کله پاچه، فلافل، انواع آش و… اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *