دسته‌بندی نشده

تجهیزات برای راه اندازی آشپزخانه رستوران

به منظور ایجاد یک آشپزخانه بزرگ و حرفه‌ای باید شناخت درستی از لیست و فهرست تجهیزات آشپزخانه صنعتی بیابید. آشپزخانه های صنعتی در خیلی از ساختمان‌های اداری، رستوران‌ها، کارخانه‌ها، هتل‌ها و … وجود دارند. شاید شما بتوانید با دیدن این فهرست، بعضی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی را نادیده گرفته و یا حتی برخی از آن‌ها را به صورت دست دوم بخرید. ولی بعضی دیگر از این وسایل آشپزخانه صنعتی، حتما باید یک نمونه کاملا نو و اتفاقا از برندی اعتباردار را تهیه نمایید تا کارایی مناسب برایتان داشته باشند.

تیم تولید محتوای شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی آیسان، تولید کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی و فست فود را همراهی کنید تا تجهیزات آشپزخانه صنعتی و لیست تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه رستوران را به شما معرفی کنیم.

به منظور مشاوره رایگان، گرفتن قیمت و خرید ، با  تماس با کارشناسان فروش شرکت تماس بگیرید: شعبه 1: آدرس: خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، پاساژ جمهوری، طبقه همکف، پلاک 10 ۰۲۱-۶۶۷۵۶۰۷۰ شعبه ۲: جمهوری ما بین خیابان اردیبهشت و فروردین سمت خط ویژه پ ۱۰۷۹ فروشگاه آیسان ۰۹۱۲۶۳۳۴۵۲۶ ۰۲۱۶۶۴۸۶۰۰۷ تماس در روز های کاری از ساعت 9 تا 18

فهرست تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی را باید به چهار گروه تقسیم بندی کرد:

 آماده‌ساختن مواد اولیه

تجهیزات پخت

تجهیزت نگهداری غذا

تجهیزات شستشو

شما شاید بتوانید با توجه به نوع کاربری و حجم خروجی غذای مورد نیاز در روز، بعضی از این تجهیزات را از فهرست تجهیزات آشپزخانه صنعتی خط بزنید.

تجهیزات آماده ساختن (از فهرست تجهیزات آشپزخانه صنعتی)

  1. تخته کار

میز تخته کار به منظور آماده سازی مواد غذایی استفاده می شود. مثالا اگر خرد کردن گوشت یا برش دادن سبزیجات و غیره را مد نظر دارید، میز کار را مورد استفاده قرار خواهید داد. این میز در مدل‌های چند طبقه ارائه شده و با توجه به نوع کاربری و قیمت آن‌ها، می توان نمونه دلخواه را خرید.

  • دیگ خیساندن برنج (از فهرست تجهیزات آشپزخانه صنعتی)

خیلی از غذاهای ایرانی با پخت برنج مرتبطند  و مقدار زیادی از سفارشات غذا در روز، به همراه برنج است. بنابرین، هر آشپزخانه صنعتی، به یک یا بیشتر دیگ خیساندن برنج نیاز دارد. این دیگ حتما باید مثل بقیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی از جنس استیل باشد.

هیچ وقت گوشت چرخ کرده در آشپزخانه‌های حرفه‌ای به صورت آماده خریداری نمی‌شود. بنابرین نیاز به یک چرخ گوشت صنعتی هست. این نوع از چرخ گوشت به منظور چرخ کردن انواع گوشت و با تنظیمات مختلف، کاربرد دارد.

دستگاه اره استخوان بر از تجهیزات کاملا ضروری است . چون که تکه کردن گوشت، قلم و … در آشپزخانه‌های حرفه‌ای انجام می‌شود.

در بیشتر رستوران‌ها و آشپزخانه‌های مدرن صنعتی، یک نمونه از این دستگاه وجود دارد که برای مخلوط کردن مایه کباب، خمیر نان یا شیرینی و غیره کاربرد دارد.

یخ ساز کمک می‌کند تا به طور پیوسته یخ‌های قالبی در ابعاد مختلف در اختیار داشته باشیم. دوره ای که رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی برای رفع نیاز یخ خود، سفارش بیرونی می‌گذاشتند، سپری شده و الان هر آشپزخانه صنعتی یک یخ ساز حرفه‌ای دارد.

به منظور خلال کردن مواد اولیه غذایی گوناکون از جمله سیب زمینی، هویج و غیره، یک دستگاه خلال کن صنعتی مورد نیاز است. باید گفت که میزان نیاز روزانه آشپزخانه یا تعریف منوی آن، تعیین کننده ضرورت خرید این دستگاه است.

روشن است که در یک رستوران یا آشپزخانه بزرگ، خرد کردن سبزی‌ها به صورت دستی انجام نمی شود. تهیه سبزی آماده و خرد شده هم باعث افزایش هزینه‌ها می شود. بنابرین در هر آشپزخانه حرفه‌ای و صنعتی یک دستگاه سبزی خرد کن باید وجود داشته باشد.

  •  میز کباب‌کشی از لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی (از فهرست تجهیزات آشپزخانه صنعتی)

همیشه انواع کباب یا جوجه کباب در منوی غذایی رستوران یا آشپزخانه قرار دارد. پس یک میز کباب‌کشی استیل نیاز دارید. طراحی این میز به شکلی است که  تمام سیخ‌ها را می‌توان در طبقه زیرین آن قرار داد و با آماده شدن هر سیخ کباب، آن سیخ را در قسمت بالایی به شیوه ای مطمئن قرار داد. وجود این میز، سرعت عمل را بالا می برد و بهداشت کار نیز بیشتر می‌شود.

  1. میز دورچین استیل

برای تکمیل تجهیزات آشپزخانه صنعتی خود، این میز را هم می توانید را خریداری کنید. تمامی مواد دورچین غذاها مانند کاهوی خرد شده، خیارشور، ترشی، گوجه فرنگی، زیتون و غیره به صورت مجزا در قالب‌های آن ریخته شده و زمان پر کردن بشقاب‌ها یا دیس‌های غذا، به مقدار نیاز از هر یک برداشت می‌شود.

  1. میز کار استیل (از فهرست تجهیزات آشپزخانه صنعتی)

این میز ، آچار فرانسه است برای آماده سازی مواد غذایی و پخت و پز. آن را می‌توان در مراحل گوناگون کار در آشپزخانه صنعتی به کار گرفت.

تجهیزات پخت آشپزخانه صنعتی

  1. اجاق گاز صنعتی

دو نوع اجاق گاز صنعتی هست. با فر یا بدون فر. با توجه به نوع استفاده مورد نظر شما، نیاز به خرید یک اجاق گاز یا بیشتر خواهید داشت و بهتر است که از هر دو مدل این اجاق گازها تهیه کنید. نوعی از اجاق گاز صنعتی هم هست که همراه با گرم‌کن بوده و بعد از پخت غذا، می‌توان برای نگهداری، از بخش گرم‌کن آن استفاده کرد. انواع دیگری از اجاق گاز، مثل اجاق گازهای رومیزی صنعتی، اجاق پلوپز زمینی و غیره را نیز در این لیست داریم.

  1. دستگاه دم کردن برنج صنعتی

در مورد دیگ خیس کردن برنج در قسمت پیش صحبت شد. دم کردن یک دیگ برنج در آشپزخانه صنعتی، کاری کاملا حرفه‌ای است که با دستگاه دم کن برنج صورت می گیرد.

  1. تابه گردان یا سرخ‌کن صنعتی

برای سرخ کردن انواع و اقسام غذا از این دستگاه استفاده می‌شود که قطعات آن به آسانی قابل شستشو و پاک کردن رد روغن هستند. جنس این تابه استیل است و کیفیت سرخ کردن در آن خیلی بالاست.

  1. کباب‌پز گازی صنعتی

عملکردکباب‌پز گازی و نیز کباب پز ذغالی، مثل هم است و در خیلی از آشپزخانه‌های صنعتی و رستوران‌ها به منظور پخت کباب، استفاده می‌شوند. منوی غذایی رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی ایرانی، طوری ست که نمی‌توان هرگز کباب‌پز گازی یا ذغالی را از لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی خط زد.

پیشنهاد می کنیم برای تهیه کباب پز ، با کارشناسان فروش شرکت آیسان مشورت کنید.

  1. کباب‌پز تابشی

کباب پز تابشی بهترین گزینه برای شما خواهد بود اگر می‌خواهید بوی پخت کباب، پیچیده نشود و چربی کباب هم به خوبی گرفته شود. با این دستگاه صنعتی، می‌توان بهترین پخت کباب را بدون راه افتادن دود و بوی آن داشت. این دستگاه با توجه به امکانات و حرفه‌ای‌تر بودنش ، قیمتش نسبت به نمونه گازی یا ذغالی گران‌تر است.

  1. هود صنعتی

قدرت مکش هود صنعتی فوق العاده‌ای است و عملکردی مشابه هودهای خانگی دارد. این هودها را در قسمت پخت غذا نصب می کنند و بخار و بوی پخت انواع غذاها را به این روش از فضای آشپزخانه خارج می کنند.

تجهیزات نگهداری از لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی

  1. یخچال ویترینی

از انواع یخچال در آشپزخانه‌های صنعتی یخچال ویترینی است که شیشه‌ای بودن جداره‌های آن، باعث می‌شود که دید کامل نسبت به اقلام موجود در یخچال به وجود بیاید و کاربری آن‌ها آسان تر شود.

  1. گرمخانه شیشه‌ای (از فهرست تجهیزات آشپزخانه صنعتی)

می‌توان اقلام داخل گرمخانه شیشه‌ای را مشاهده کنید در مقایسه با دیگر گرمخانه‌های آشپزخانه صنعتی. می توانید گرمخانه ایستاده ویترینی ساخت شرکت آیسان را خریداری کنید.

  • یخچال صنعتی

یخچال صنعتی و فریزر صنعتی هم از تجهیزات ضروری آشپزخانه‌های صنعتی است که بنا به میزان حجم کاری آشپزخانه، انتخاب سایز یا تعداد آن انجام می‌شود.

  • دستگاه استریل

دستگاه استریل آشپزخانه صنعتی، برای مسائل بهداشتی آشپزخانه، فوق العاده اهمیت دارد. مخصوصا دستگاه استریل چاقو که با اشعه فرابنفش، کار استریل‌سازی را انجام می‌دهد، این دستگاه‌ها کار پاکسازی تجهیزاتی مثل چاقوها را از باکتری‌های مختلف، بر عهده دارند و باکتری لیستریا یا اکولی را کاملا از بین می برند.

  • قفسه استیل

برای نگهداری مواد غذایی مختلف (غیریخچالی) این قفسه‌ها استفاده می‌شوند. کاربردهای دیگری هم برایشان در آشپزخانه وجود دارد.

تجهیزات شستشو آشپزخانه صنعتی

  • ماشین ظرفشویی صنعتی

در آشپزخانه‌های صنعتی، شستشوی حجم بالای ظروف نمی تواند به وسیله شخص انجام شود! این کار را ماشین ظرفشویی صنعتی، با دقت بالا انجام می دهد و این گونه سرعت انجام فرآیند افزایش می‌یابد.

  • میز ظروف کثیف

میز بزرگی که در ابعاد مختلف قابل سفارش است را میز ظروف کثیف می گویند. این میز، محل نگهداری ظروف قبل از وارد کردن آن‌ها به قسمت شستشو است. چنین میزی را می‌توان در قسمت دریافت ظروف تمیز نیز گذاشت.

  • سیخ‌شور صنعتی

برای شستن سیخ‌های استفاده شده در آشپزخانه‌های صنعتی، از سیخ‌شور صنعتی استفاده می شود. این وسیله کاربرد خوبی دارد و سرعت عمل با آن بالا می‌رود.

سینک ظرفشویی صنعتی از جنس استیل است که دارای لگن‌های عمیق و کاملا بزرگ است. این سینک‌ها دو مدل هستند که با آبچکان یا بی آبچکان هستند و یک قفسه در بخش زیرین دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *