دسته‌بندی نشده

راهنمای نهایی شما برای انواع مختلف قهوه

هنگامی که به یک کافی میروید با یک منوی متنوع از نوشیدنی ها مواجه خواهید شد که سفارش دادن را برای شما کمی دشوار می کند. ما در اینجا محبوب ترین نوشیدنی های قهوه و دستور العمل های آنها را بررسی کردیم تا بتوانید با آنها آشنا شوید و بتوانید به راحتی سفارش دهید.

نوشیدنی های مختلف قهوه

بیشتر انواع نوشیدنی های قهوه از سه ماده معمول تشکیل شده اند: اسپرسو، شیر بخار پز و فوم. بر اساس ذائقه منحصر به فرد افراد برخی از کافی شاپ ها به هر نوع قهوه مواد افزودنی اضافه می کنند. توجه داشته باشید که نسبت نوشیدنی و مواد آن ممکن است کافی شاپ به کافی شاپ متفاوت باشد.

اسپرسو

اسپرسو، که به عنوان سیاه کوتاه شناخته می شود، تقریبا 30 سی سی است. این قهوه دارای ظاهر ساده ای دارد ولی غلظت بالایی دارد و ممکن است طعم قوی آن را کمتر کسی بتواند تحمل داشته باشد.

اسپرسو دوبل

یک اسپرسو دوبل ممکن است به عنوان دوپیو نیز شناخته شود، که کلمه ایتالیایی برای دوبل است. این نوشیدنی بسیارغلیظ و قوی است.

قهوه رد آی

هدف قهوه رد آی یا چشم قرمز اضافه کردن کافئین به فنجان قهوه استاندارد شما می باشد. 

نسبت: 1 شات اسپرسو + 6 اونس قهوه دم کرده قطره ای

قهوه بلک آی

قهوه چشم سیاه فقط نسخه دو برابری قهوه چشم قرمز است و کافئین بسیار بالایی دارد.

نسبت: 2 شات اسپرسو + 8-10 اونس قهوه دم کرده قطره ای

آمریکانو

Americano ها نوشیدنی های محبوب صبحانه هستند و گمان میرود در طول جنگ جهانی دوم به وجود آمده زیرا سربازان به قهوه‌شان آب اضافه می‌کردند تا جیره‌ قهوه شان دیر تر تمام شود. آب، اسپرسو را رقیق می کند و در عین حال سطح بالایی از کافئین را برای شما حفظ می کند.

نسبت: 1 شات اسپرسو + 5-6 اونس آب گرم

سیاه بلند

long black یک نوشیدنی قهوه مشابه قهوه آمریکایی است، اما منشا آن نیوزیلند و استرالیا است. 

نسبت: 2 شات اسپرسو + 6-8 اونس آب گرم

ماکیاتو

کلمه ماکیاتو به معنای علامت یا لکه است. این اشاره به علامتی است که شیر بخار پز شده روی سطح اسپرسو هنگام ریختن به نوشیدنی بر جای می گذارد. شربت های طعم دهنده نیز اغلب بر اساس علایق مشتری به نوشیدنی اضافه می شود.

نسبت: 1 شات اسپرسو + 3 اونس قاشق چایخوری شیر بخار پز

ماکیاتو بلند

long macchiato که اغلب با یک ماکیاتو استاندارد اشتباه گرفته می شود، یک نسخه بلندتر است و معمولاً با لایه های متمایز قهوه و شیر بخارپز قابل شناسایی است.

نسبت: 2 شات اسپرسو + 2 تا 4 قاشق چای خوری شیر بخار پز

کورتادو

کورتادو از نسبت برابر شیر جوشیده شده و اسپرسو تهیه می شود. این نوشیدنی به افرادی توصیه می‌شود که به دنبال شیر قهوه‌ای هستند که طعم اسپرسو در شدیدتر از لاته و کاپوچینو باشد و هم‌چنین اسیدیته‌ی قهوه در آن محدود شده باشد

نسبت: 1 شات اسپرسو + 1 اونس. شیر گرم + 1 سانتی متر کف

بِرِو Breve

این قهوه بیشتر به عنوان دسر سرو می شود و در تهیه این قهوه شیر به صورت نصفه و نیمه بخارپز می شود و حجم کف نوشیدنی افزایش پیدا می کند.

نسبت: 1 شات اسپرسو + 89 سی سی کف شیر بخارپز + 1 سانتی متر فوم

کاپوچینو

این نوشیدنی خامه‌ای قهوه معمولاً در وقت صبحانه در ایتالیا مصرف می‌شود و در ایالات متحده نیز محبوبیت دارد. معمولاً به دلیل لایه فوم ضخیم و طعم دهنده های اضافی که می توان به آن اضافه کرد، با لذت و راحتی همراه است.

نسبت: 1-2 شات اسپرسو + 2 اونس. شیر بخارپز + 2 اونس. شیر کف کرده + پاشیدن پودر شکلات (اختیاری)

فلت وایت

فلت وایت نیز از نیوزلند و استرالیا سرچشمه می گیرد و بسیار شبیه به کاپوچینو است اما فاقد لایه کف و پودر شکلات است.

نسبت: 1 شات اسپرسو + 4 اونس. از شیر بخار پز

لاته

کافه لاته به عنوان یک نوشیدنی قهوه مقدماتی در نظر گرفته می شود زیرا اسیدیته و تلخی قهوه با مقدار شیر موجود در نوشیدنی کاهش می یابد. شربت های طعم دهنده اغلب برای کسانی که از نوشیدنی های شیرین تر لذت می برند به لاته اضافه می شود.

نسبت: 1 شات اسپرسو + 6-9 اونس شیر بخارپز + 1 سانتی متر کف

موکا

موکا یک ترکیب قهوه و شکلات داغ در نظر گرفته می شود. پودر یا شربت شکلات طعمی غنی و خامه ای به آن می دهد و اسیدیته اسپرسو را کاهش می دهد.

نسبت: 1 شات اسپرسو + 1-2 اونس. شربت/پودر شکلات + 1-3 اونس. شیر بخارپز + 2-3 سانتی متر کف یا خامه فرم گرفته

وین

تنوع کمی در وین وجود دارد، اما یکی از رایج ترین آنها با دو ماده تهیه می شود: اسپرسو و خامه فرم گرفته. در این روش خامه فرم گرفته جای شیر و شکر را می گیرد تا بافت خامه ای ایجاد کند.

نسبت: 1-2 شات اسپرسو + 2 اونس. از خامه فرم گرفته

آفوگاتو

آفوگاتو بیشتر برای قهوه دسر است تا نوشیدنی که در یک کافه پیدا می کنید، اما می تواند یک گزینه خوشمزه باشد که ارزش امتحان کردن آن را دارد. آفوگاتو با ریختن یک شات اسپرسو روی یک پیمانه بستنی وانیلی برای ایجاد یک خوراکی شیرین بعد از غذا درست می شوند.

نسبت: 1-2 شات اسپرسو + 1 پیمانه بستنی وانیلی

Cafe au Lait

کافه آئو لایت معمولا با قهوه فرانسوی به جای شات اسپرسو ساخته می شود تا طعم های مختلف قهوه را به خوبی نشان دهد. سپس به جای شیر بخار پز شده با شیر آب پز شده ریخته می شود و به نسبت 50/50 می ریزند.

نسبت: 5 اونس قهوه فرنچ پرس + 5 اونس. شیر خشک

قهوه سرد

قهوه های سرد در تابستان در ایالات متحده بسیار محبوب می شوند. برای تهیه آیس کافی دستور العمل های متفاوتی وجود دارد، به طوری که برخی از کافی شاپ ها شیر را با آب در دستور تهیه قهوه قرار می دهند. قهوه سرد بیشتر اوقات با شربت‌های طعم‌دهنده مختلفی بنا به ترجیح مشتری اضافه می شود و حتی می توانید آن را با مقداری فوم سرد پر کنید.

نسبت: 2 اونس قهوه یا اسپرسو قطره ای + 4 اونس. یخ + 6-4 اونس شیر یا آب + شربت طعم دهنده به دلخواه

آشنایی با انواع نوشیدنی های قهوه به شما این امکان را می دهد که مشتریان بیشتری را تامین کنید و خدمات قهوه خود را بهبود ببخشید و اگر به عنوان یک مشتری به کافی شاپ می روید می توانید مناسب ترین طعم قهوه را برای خود انتخاب و از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *