دسته‌بندی نشده

اصولی ترین روش تمیز کردن تاپینگ فست فود

تاپینگ ها و میز کار صنعتی یکی از کاربردی ترین و حیاتی ترین تجهیزات در هر آشپزخانه صنعتی و کافه تریا ها می باشد که از تهیه ساندویچ و پیتزا گرفته تا برش زدن گوشت و سبزیجات و… می توانید از آن ها استفاده نمایید. از آنجایی که از این تجهیزات استفاده می نمایید بهتر است برای حفظ بهداشت و افزایش طول عمر آن به صورت مداوم و صحیح تمیز شوند.

لوازم مورد نیاز:

پارچه های تمیز کننده میکروفایبر

مواد شوینده ملایم یا صابون ظرفشویی

برس نظافت موی سفت

جارو برقی صنعتی 

چطور تاپینگ فست فود را تمیز کنیم؟

با توجه به میز کار صنعتی شما ممکن است مراحل خاصی را برای تمیز کردن آن انجام دهید ولی ما در اینجا چند تا روش استاندارد که در دنیا استفاده می شود را به شما آموزش می دهیم. حتما قبل از تمیز کردن موادغذایی را بردارید و سطل ها را خالی کنید.

سیم پیچ کندانسور را تمیز کنید- بهتر است که هرماه یا درصورت نیاز سیم پیچ کندانسور را تمیز کنید و حتما بررسی نمایید که یخچال میزکار شما را خنک نگه میدارد. برای این کار می توانید از یک برس سفت و جاروبرقی صنعتی استفاده نمایید.

به کوچک ترین موادغذایی رحم نکنید- سعی کنید زباله ها و یا موادغذایی اضافه را از داخل میزکار خارج کنید و حتی در طول روز مراقب باشید که در بین درز های میز گیر نکند.

ضدعفونی کنید- سطح میز و واشر درب را با یک پارچه تمیزکننده، آب و یک شوینده ملایم یا محلول ضدعفونی کننده مورد تایید تمیز کنید.

تخته های برش را تمیز و ضد عفونی کنید- تخته های برش را بردارید، تمیز و ضد عفونی کنید، یا در داخل ماشین ظرفشویی یا در یک سینک سه محفظه عبور دهید. اگر تخته برش میز آماده سازی شما قابل جدا شدن نیست، با محلول مورد تایید سازمان بهداشت ضدعفونی کنید.

واشرها را نگهداری کنید- در حین انجام کارهای تمیز کردن، واشرهای خود را به طور منظم بررسی کنید. هر گونه علائم سایش یا آسیب دیدگی را یادداشت کنید و در صورت لزوم تعویض کنید.

نحوه تمیز کردن میز کار استیل

اگر میز کار شما از استیل ها هر فلز دیگری ساخته شده است، روش های تمیز کردن خاصی وجود دارد که باید نه تنها آن را تمیز نگه دارید، بلکه یکپارچگی خود فولاد ضد زنگ را نیز حفظ کنید. در اینجا نکاتی برای تمیز کردن صحیح میزکار فلزی آورده شده است.

  • برای جلوگیری از خراشیدگی سطح، از یک پارچه میکروفایبر با مواد شوینده ملایم مورد تایید استفاده کنید.
  • همیشه سطح را در امتداد خطوط سطح پاک کنید و حرکت دستمال به صورت رفت و برگشت باشد.
  • برای لکه ها یا لکه های سخت تر، از یک پد تمیز کننده استفاده کنید.
  • هرگز از وسایل که امکان ایجاد خش را دارند مانند برس های سیمی یا پارچه هایی با الیاف زبر استفاده نکنید.
  • برای ضدعفونی کردن فقط از مواد پاک کننده مناسب برای مواد غذایی و سطوح فلزی استفاده کنید.
  • رطوبت اضافی را به سرعت با پارچه های خشکشویی و یک اسکاج پاک کنید.

چگونه میز کار آشپزخانه خود را ضد عفونی کنیم

ضدعفونی کردن یک مرحله حیاتی در فرآیند تمیز کردن برای هر تجهیزات آشچزخانه صنعتی به ویژه میزهای آماده سازی است. از آنجایی که میزهای آماده سازی و تخته های برش برای تهیه غذاهای خام و تازه استفاده می شود، بهداشتی نگه داشتن آنها از آلودگی  باعث حفظ سلامت محصولات و مواد غذایی می شود. 

برای اینکه میز آماده سازی خود را به درستی ضد عفونی کنید، این پنج مرحله آسان را انجام دهید:

مرحله 1 – تمام باقی مانده های غذا را از سطح جدا کنید.

مرحله 2 – سطح را بشویید.

مرحله 3 – باز هم سطح را بشویید.

مرحله 4 – سطح را با محلول ضدعفونی کننده توصیه شده ضد عفونی کنید.

مرحله 5: اجازه دهید سطح کاملاً در هوا خشک شود.

البته، حتماً دستورالعمل‌های سازنده خود را در مورد نحوه ضدعفونی کردن دستگاه و استفاده از مواد شیمیایی اجرا نمایید تا عمر تجهیزات شما افزایش یابد.

اگر نیاز به مشاوره درباره تاپینگ فست فود، میزکار صنعتی و یا خرید تاپینگ فست فود را دارید می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید تا شما را راهنمایی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *