دسته‌بندی نشده

چطور آسیاب قهوه را تمیز کنیم؟

لذت قهوه لذیذ نه تنها به یک دستگاه قهوه ساز با کارایی بالا بستگی دارد، بلکه به یک آسیاب قهوه خوب نیز بستگی دارد، یک “یار کمکی” ارزشمند که نباید دست کم گرفت. برای اینکه آسیاب به درستی و برای مدت طولانی کار کند، تعمیر و نگهداری منظم ضروری است. در این مقاله نکاتی را به شما ارائه می دهیم که چگونه آسیاب قهوه خود را به بهترین شکل تمیز کنید و هر بار از یک قهوه عالی لذت ببرید.

چرا تمیز کردن آسیاب قهوه مهم است؟

صرف نظر از اینکه شما یک آسیاب قهوه حرفه ای، یک آسیاب قهوه با واحد دوز، یک آسیاب قهوه خودکار و یا یک آسیاب قهوه برقی مطابق با نیاز خود دارید، تمیز کردن آسیاب برای اطمینان از طعم مطلوب قهوه ضروری می باشد. با گذشت زمان، روغن ها و تفاله های قهوه بین آسیاب ها گیر می کنند: تفاله ها کهنه می شوند و روغن ها می توانند طعم قهوه را هنگام سرو تغییر دهند که ناخوشایند است. علاوه بر این، بقایای دانه های آسیاب شده می تواند عملکرد آسیاب آسیاب اسپرسو را کاهش دهد.

تمیز کردن قیف آسیاب قهوه

تمیز کردن منظم قیف با یک پارچه مرطوب، باقی مانده های روغن را از دانه های قهوه پاک می کند. اگر قیف از قبل بسیار روغنی است، می توانید از شوینده مناسب نیز استفاده کنید. در نهایت، قبل از افزودن دانه های قهوه جدید، مطمئن شوید که قیف تمیز کاملا خشک باشد.

نحوه تمیز کردن سنگ آسیاب آسیاب قهوه

علاوه بر تمیز کردن آسیاب قهوه با یک ماده تمیز کننده مخصوص، تمیز کردن کامل سنگ آسیاب و محفظه آسیاب بسیار مهم است. قهوه قدیمی می تواند بین دندانه های سنگ آسیاب گیر کند، در این صورت لازم است آسیاب را باز کرده و آنها را جدا کنید و همچنین محفظه آسیاب را تمیز کنید.

برای تمیز کردن سنگ های آسیاب باید از یک برس خوب با موهای سفت استفاده کرد که بتواند سنگ های آسیاب را از دندان های برش جدا کند. سنگ های آسیاب را کاملاً مسواک بزنید تا بقایای قهوه انباشته شده بیرون بیایند: از اینکه چقدر باقی مانده قهوه جمع شده شگفت زده خواهید شد!.

محفظه سنگ زنی را تمیز کنید. هنگام جدا کردن آسیاب ها برای تمیز کردن، این فرصت عالی برای حذف قهوه ای است که در داخل محفظه آسیاب جمع شده است. اولین روش برای حذف قهوه استفاده از برس همراه با مکنده است. از برس می توان برای برداشتن ذرات ریز گیر کرده و مکیدن آنها با شلنگ مکنده استفاده کرد. در روش دیگر، می توان از یک برس و مقداری هوای فشرده برای جدا کردن و دمیدن ذرات گیر کرده در دیواره محفظه استفاده کرد. هنگامی که همه چیز کاملاً تمیز شد، می توانید سنگ های آسیاب را دوباره نصب کنید و آسیاب را دوباره جمع کنید.

بهترین ماده پاک کننده برای آسیاب قهوه چی هستش؟

برخلاف آنچه اغلب می خوانید، دانه های برنج و سرکه برای تمیز کردن آسیاب قهوه مناسب نیستند. آسیاب کردن برنج می تواند به آسیاب های دیسکی و مخروطی آسیب برساند، در حالی که استفاده از سرکه به جای رسوب زدا بسیار توصیه نمی شود. علاوه بر این، نه تنها برنج و سرکه برای تمیز کردن تجهیزات قهوه فرموله نشده اند، بلکه اگر از برنج در آسیاب قهوه خود استفاده کرده باشید، اکثر تولیدکنندگان گارانتی را باطل می کنند.

برای اطمینان از تمیز کردن موثر آسیاب خود، باید روی شوینده های خاصی مانند "قرص پاک کننده آسیاب قهوه" سرمایه گذاری کنید.

هر چند وقت یکبار آسیاب قهوه را تمیز کنیم؟

فرکانس تمیز کردن آسیاب تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله دفعات استفاده و دانه های قهوه استفاده شده است. هرچه دانه‌های قهوه تیره‌تر باشد (و در نتیجه روغنی‌تر)، بیشتر اوقات باید آسیاب را تمیز کنید، ترجیحا هفته‌ای یک بار به عنوان یک قاعده کلی، توصیه می کنیم بعد از حدود 15 کیلوگرم دانه های آسیاب شده آسیاب را تمیز کنید تا قهوه عالی و با کیفیتی داشته باشید.

درست مانند یک دستگاه اسپرسوساز، آسیاب شما نیاز به کمی تعمیر و نگهداری دارد تا همیشه در بهترین حالت خود کار کند و به شما امکان می دهد از قهوه اسپرسو خوشمزه لذت ببرید. اگر هرگز آسیاب خود را تمیز نکرده اید، اکنون تمام نکات درست را برای انجام این کار دارید!

اما اگر نیاز به خرید آسیاب قهوه داشتید می توانید به قوی ترین و بهترین آسیاب های موجد در سایت سربزنید و خرید خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *