دسته‌بندی نشده

ویژگی های مدیر رستوران چیست؟

راه اندازی رستوران یا فست فود شاید به ظاهر کار ساده ای به نظر برسد ولی در واقع پس از شروع به کار یک رستوران مشکلات و سختی های کاری زیادی به وجود خواهد آمد که بهتر است به عنوان صاحب و مدیر آن بیزینس از قبل موارد خاص را پیش بینی نموده و راهکار و روش مدارا با هر یک را بدانید. اکثر افراد این طور فکر می کنند که رستوران داری شغل پرسود و بی دغدغه ای است و به آسانی می توانند چنین محیطی را اداره کنند ولی توجه داشته باشید که هر کاری پیچیدگی ها و سختی های خودش را دارد.

برای موفقیت کسب و کار مثل رستوران و رسیدن به درآمد و سود ایده آل باید مجموعه ای از نکات مشخص و از قبل سنجیده شده رعایت گردد و پارامتر های زیادی مد نظر قرار گیرد. یکی از این پارامتر های مهم که در پیشرفت این کسب و کار تاثییرگذار خواهد بود؛ چگونگی رفتار و عملکرد مدیریت رستوران می باشد که در صورت توجه به این موضوع موفقیت آن بیزینس تا حد زیادی تضمین می شود. در این مقاله از سری مقالات سایت گروه راه اندازی رستوران و فست فود مشاوران برتر می خواهیم به علاقمندان آموزش بدهیم که چگونه می توانند یک مدیر حرفه ای و موفق در زمینه ی رستوران داری باشند.

همانطور که برای همگی واضح است، یک رستوران از بخش های مختلفی تشکیل شده که هر یک کار به خصوصی را انجام می دهند و مکمل یکدیگر هستند؛ برای مثال بخش آشپزخانه و طبخ غذا، سالن غذا خوری، بخش مربوط به ثبت سفارش و… بنابراین هر فرد کار مشخص و تعیین شده ای دارد ولی مدیریت این کسب و کار صرفا دارای بخشی مشخص نمی باشد؛ بلکه مدیریت باید کارهای مختلفی را انجام بدهد و تمام بخش ها و وظایف را به نحو احسن مورد ارزیابی و تحت نظر قرار دهد.

بخشی از وظایف مدیریت رستوران

– یک مدیر رستوران باید مودب باشد و دانش رفتاری مدیریتی داشته باشد

– او باید مهارت جذب مشتری را داشته باشد و ارائه خدمات را مدیریت کند.

– او باید بتواند در کارکنان انگیزه ایجاد کند و رفتار کارکنان را مدیریت کند.

– یک مدیر حرفه ای خوش سلیقه است چرا که برای انتخاب طراحی داخلی رستوران و انواع ظرف و ظروف و … تاثیر گذار است.

– او باید دارای مهارت های ارتباطاتی بسیار قوی باشد.

– یک مدیر حرفه ای باید خلاق و نوآور باشد.

– باید آرامش داشته باشد و شرایط کاری آرامشبخشی را ایجاد کند.

– معنی کار تیمی را بداند و بتواند همانند یک رهبر رفتار کند.

– او باید کار با اعداد و ارقام و بودجه بندی را بلد باشد.

– سامانده و برنامه ریز باشد.

– بتواند تحت شرایط پر تنش و استرس سازا، سرویس دهی و زمانبندی را مدیریت کند.

– ایمنی کار و سلامتی کارکنان را مدیریت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *