دسته‌بندی نشده

نکات و چک لیست تعمیر و نگهداری یخچال صنعتی

یک یخچال صنعتی برای هر آشپزخانه ای ضروری می باشد زیرا تمام نوشیدنی ها و مواد غذایی را برای شما تازه و سالم نگه میدارد. به همین دلیل مهم است که بین بازدیدهای معمول سرویس، تعمیر و نگهداری روتین واحد خود بررسی یخچال صنعتی را انجام دهید. خب بنابراین در بازدیدها چه کاری باید به طور منظم انجام شود؟ در ادامه برخی از نکات مفید نگهداری یخچال صنعتی برای تمیز نگه داشتن و عملکرد قوی دستگاه شما آورده شده است.

داخل و خارج یخچال صنعتی را به طور مداوم تمیز کنید:

سعی کنید فریزر و یخچال های صنعتی خود را به صورت هفتگی و یا هر دو هفته یکبار برنامه ریزی کنید. در اینجا هر آنچه را که می توانید در چک لیست خود قرار دهید برای شما آورده ایم:

وسایل را از فضای داخلی یخچال خارج کرده و در یخچال دیگر یا خنک کننده موقت قرار دهید.

قفسه ها و سطح را با یک برس نرم، آب گرم و صابون یا محلول سرکه بشویید.

اگر می توانید کشوها و قفسه ها را بردارید، آنها را برای مدتی خیس کنید و وقتی تمیز شدند آبکشی کنید.

نمای بیرونی یخچال صنعتی شما نیز باید به طور منظم تمیز شود. استفاده از محلول ها و مواد تمیز کننده مناسب در نمای بیرونی بسیار مهم است. هنگام تمیز کردن سطوح فلزی، باید چند نکته کلیدی را رعایت کنید:

 

  • از اسکرابرها یا اسفنج های ساینده و همچنین پاک کننده های کلر دار استفاده نکنید.
  • برای تمیز کردن سطح از یک پارچه شستشو یا برس نرم استفاده کنید.
  • ترکیبی از آب گرم و یک محلول مبتنی بر سرکه / مواد شوینده بهترین عملکرد را دارد.
  • هیچ گاه از آب سخت برای تمیز کردن استفاده نکنید.
  • اطمینان حاصل کنید که همیشه رطوبت روی سطح فلزی باقی نمی ماند.

سیم پیچ کندانسور را به طور منظم تمیز کنید

شما باید سیم پیچ کندانسور یخچال یا فریزر تجاری خود را به طور معمول تمیز کنید. اکثر سازندگان تمیز کردن را هر سه ماه یکبار توصیه می کنند و بسیاری از کتابچه های راهنما نکات و روش هایی را برای تمیزی محصول خود ارائه می دهند. اگر سیم پیچ کندانسور کثیف یا دارای گرد و غبار باشد، باعث گرم شدن بیش از حد و خرابی قطعات یخچال شما می شود.

سیم پیچ کندانسور در نزدیکی کندانسور یخچال صنعتی قرار دارد. برق دستگاه را قطع کنید و از یک برس موی سفت برای پاک کردن گرد و غبار و کثیفی استفاده کنید. سپس، با یک جاروبرقی قوی یا کمپرسور هوا باقی ذرات غبار را جمع کنید.اگر یخچال شما در نزدیک سرخ کن یا اجاق می باشد برتر است حتما دفترچه راهنمای خود را برای چربی زدایی مطالعه نمایید زیرا راهنمای ما فقط برای از بین بردن ذرات گرد و غبار به کار می رود.

ناحیه کویل اپراتور را بررسی نمایید

اطمینان حاصل کنید که ناحیه اطراف سیم پیچ را به طور مداوم شفاف و تمیز نگه دارید. شما باید از پر کردن فضای داخلی با وسایل زیاد خودداری کنید. زیرا باعث کاهش عمر دستگاه و افزایش مصرف برق می شود.

واشرها را چک کنید

واشر درب برای هر واحد تبرید تجاری ضروری می باشد. هر نوع شکاف یا ترک می تواند از بسته شدن درب جلوگیری کند و باعث خروج هوای خنک از داخل یخچال شود. به همین دلیل بسیار مهم است که به طور منظم واشر درب را در طول برنامه تمیز کردن خود بازرسی کنید. در اینجا کاری است که باید در صورت آسیب انجام دهید.

اگر واشر شکسته است، آن را با برند توصیه شده توسط سازنده تعویض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *