دسته‌بندی نشده

مراقبت های بهینه از یخچال فریزر

هزینه های زیادی را برای خرید قطعات و تعمیرات یخچال فریزر باید پرداخت کنیم اگر اصول اصلی را برای مراقبت از یخچال فریزر مد نظر نداشته باشیم.

 نیاز به نگهداری و جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی ، یخچال را به یکی از کاربردی ترین لوازم در آشپزخانه هر خانه تبدیل کرده است . برای افزایش طول عمر این دستگاه باید نکاتی را در نظر داشته باشیم .

ما را در این نوشتار همراهی کنید تا شما را با مهم ترین اصول نگهداری و مراقبت از یخچال فریزر آشنا کنیم .

اقدامات لازم برای مراقبت از یخچال فریزر

الف. واشر و تعویض و تمیز کردن آن:

باید در فواصل زمانی منظم، واشر را به طور مرتب با استفاده از یک پاک کننده تمیز کنید .به مرور امکان دارد واشر ضعیف و پاره و شل شوند . وقتی که این اتفاق می افتد هوای گرم وارد یخچال فریزر شده و باعث می شود گرما داخل یخچال فریزر از بین نرود و به دنبال آن افزایش مصرف انرژی را به همراه خواهد داشت . قیمت واشرها قیمت چندان نیست و می شود به آسانی آن ها را عوض کنیم .

ب. کویل های کندانشور و تمیزکردن آنها:

باید بدانید که کویل های کندانسور مسئول حذف گرما از دستگاه یخچال فریزر هستند. باید در سال دو بار کویل های کندانسور تمیز شوند . هنگامی که گرد و غبار به کویل های کندانسور چسبیده باشند از بین بردن گرما برای یخچال فریزر کاری خیلی سخت است و باعث مصرف انرژی بیش تر دستگاه می گردد .چنان چه کویل های کندانسور یخچال فریزر به طور مرتب تمیز نشود، مشکلات و تعمیرات یخچال فریزر را به همراه خواهد داشت .

صاحب یخچال، باید یخچال را به صورت هفتگی تمیز کند . استفاده از پارچه ای خیس برای پاک کردن و حذف چربی های قفسه و دیواره ها خوب است . پاک کننده ها لکه های درب و دستگیره را از بین می برند و برای این کار جوابگو هستند. ظروف نگهداری غذا را برای حذف بو و نگهداری طولانی مدت از مواد غذایی به کار بگیرید . گندزایی کردن یخچال فریزر از دیگر اصول نگهداری و مراقبت از یخچال فریزر است . با استفاده از یک ضد عفونی کننده مخصوص بوها را هر چند وقت یکبار از بین ببرید . فیلتر تصفیه آب را هر شش ماه عوض نمایید .

تاکید می کنیم که:

در صورت ایجاد هر گونه مشکل و خرابی مهم در یخچال فریزر خود با تعمیرکاران مجاز تماس بگیرید و با کارشناسان و مشاورین در مورد مشکل به وجود آمده صحبت داشته باشید تا در صورت نیاز نیرو جهت برطرف کردن مشکل ایجاد شده به محل مورد نظر اعزام گردد .

از بین بردن یخ یخچال فریزر یکی از مهم ترین اصول مراقبت از یخچال فریزر است . به منظور از بین بردن یخ داخل یخچال اول مواد غذایی را از داخل یخچال فریزر خارج نمایید، بعد دستگاه را از برق جدا کنید و اجازه دهید با گذرزمان یخ یخچال به مرور ذوب بشود . دستگاه را هنگامی به برق بزنید که یخ به طور کامل ذوب شود، و منتظر شوید دمای داخل یخچال به دمای اصلی برسد و در آخر مواد غذایی را در یخچال بگذارید، در صورتی که دستگاه یخچال فریزر یخ زدایی خودکار دارد، نیازی به انجام این کارها نخواهید داشت.

ج. مهم ترین نکات در مراقبت از یخچال فریزر:

  1. 1.     خودداری   از قراردادن وسایل سنگین بر روی یخچال
  2. 2.       یخ زدایی یخچال فریزر حداکثر هر ۶ ماه یکبار
  3. 3.      دور قرار دادن یخچال فریزر از لوازم گرمازایی چون اجاق گاز، شوفاژ، بخاری و ..
  4. 4.     فاصله ۲۰ سانتی متر با دیوار در پشت یخچال فریزر  برای ایجاد جریان هوا
  5. 5.     اطمینان   از تراز بودن یخچال به منظور جلوگیری از صدا و فشار بر موتور یخچال
  6. 6.       خودداری از قراردادن یخچال فریزر کنار پنجره تا در اثر نور خورشید آسیبی به آن نرسد .
به منظور مشاوره رایگان، گرفتن قیمت و خرید انواع یخچال صنعتی، با کارشناسان فروش شرکت آیسان تماس بگیرید: شعبه 1: آدرس: خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، پاساژ جمهوری، طبقه همکف، پلاک 10 ۰۲۱-۶۶۷۵۶۰۷۰ شعبه ۲: جمهوری ما بین خیابان اردیبهشت و فروردین سمت خط ویژه پ ۱۰۷۹ فروشگاه آیسان ۰۹۱۲۶۳۳۴۵۲۶ ۰۲۱۶۶۴۸۶۰۰۷ تماس در روز های کاری از ساعت 9 تا 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *